ceturtdiena, 2009. gada 29. janvāris

Burkānu republikas Zeitgeist.

UJPP
Burkānu republikas ierindas Pingvīns.

Skatoties uz šodienas ekonomisko situāciju Burkānu republikā, es kā ierindas Pingvīns saskatu fantastiskas peļņas iespējas. Šoreiz es vēlējos apskatīt tikai vienu uzņēmējdarbības veidu, tā ir Banka.
Ja kāds saka, ka Bankām klājas plāni - peļņa krītas, es vēlētos iebilst, ka tuvāko gadu peļņa varētu būt vienkārši fantastiska, jo:
1. dažas bankas ir sākušas uzņemties valsts funkcijas un vienu otru mazo uzņēmumu sāk pārveidot no oficiālā SIA (Sabiedrība ar ierobežotu atbildību) uz reālo IK (Individuālais komersants). Kā tas notiek - gaužam vienkārši. Kad mazais SIA īpašnieks dodas uz banku pagarināt kredītlīniju, smaidīgā bankas darbiniece ar atsaucību un lielu smaidu uz lūpām saka: "JĀ, tikai lūdzu parakstiet arī šo dokumentiņu - galvojuma līgumiņu” :). Tad nu sanāk, ka iepriekš esošais SIA ir kļuvis par IK, jo uzņēmuma īpašnieks tagad ir atbildīgs ar visu savu mantu. Un, kas man šķiet interesantākais, viņš bez Bankas ziņas nav tiesīgs rīkoties ar saviem kaustāmiem un nekulstāmiem īpašumiem. Ko padarīsi… tādi laiki… krīze… bankām vajag samazināt risku.
2. kā arī ir dzirdēts par nabaga Bankām, kurām ir nedrošie hipotekārie kredīti, kuri pieaugs Krīzei attīstoties. Nu viss - bankām auzas :) Tā nu gan nebūs, jo bankas ir aizdevušas naudu nevis dzīvokli un jāatdod būs nauda nevis dzīvoklis. Tad nu nāk prātā kāds ļoti interesants veids, kā bankas varētu savu peļņu tuvākajos četros gados stipri palielināt.
Ņemsim par piemēru Juri. Juris treknajos gados kādā Valsts aģentūrā bija tās vadītājs un pelnīja 1'500.00 naudiņas uz ķepas. Kā jau pierasts, naudiņu īpaši netaupīja un paņēma dzīvokli kredītā par 100'000.00 naudiņām. Mēnesī maksājot 600.00 naudiņas, kur gadījās, kur ne, iestājās KRĪZE :( Un Jura vadīto Valsts aģentūru likvidēja, bet pašam darbu atrast īsti nesanāk, jo slaucīt ielu nemāk, tikai gudri runāt un komandēt. Pēc kāda laika iesaistās Banka un atņem dzīvokli, to nodot ūtrupē. Kā jau tagad mēdz gadīties, pirmajā reizē neviens nepiesakās, otrajā un trešajā - tas pats un dzīvokļa cena no sākuma summas 80'000.00 naudiņas nokrītas uz 30'000.00 naudiņām. Tad iesaistās Bankas izveidotais meitas uzņēmums, kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma apsaimniekošanu un nopērk šo dzīvokli (ja likums neatļauj pirkt ūtrupē dzīvokli, kas pieder mātes Bankai, tad divas draudzīgas aizjūras Bankas pērk viena no otras). Banka pārrēķina atlikušo kredītu un tagad Jurim jāmaksā tikai 300.00 naudiņas mēnesī. Bankas meitas uzņēmums sagaida krīzes beigas un pārdot dzīvokli par 80'000.00 naudiņām.
Tātad skaitam, sākuma kredīts 100'000.00 mīnus atmaksātie 20'000.00 (ikmēneša maksājumos) mīnus 30'000.00 (pārdodot dzīvokli). Tātad atlikušais Jura parāds mums sanāk 50'000.00 naudiņas. Papildus dzīvokļa cena pēc krīzes 80'000.00 naudiņas mīnus 30'000.00 naudiņas to nopērkot. Tātad dzīvokļa pārdošanas peļņa Bankai 50'000.00 naudiņas.
Tātad - sausais atlikums: ir bankrotējis Juris ar 50'000.00 lielu parādu, bez kārotā dzīvokļa, un Banka ar papildus peļņu 50'000.00 pēc krīzes.
Kaut kāds Zeitgeist sanāk.

5 komentāri:

Jezups Dropings teica...

juri žēl palika..
smieklīgs raksts :)

Henriks Norvēģijā: teica...

man tie iekaustāmie patika :D

Renuar teica...

Liepājā ... centrā daži jau nopirkuši dzīvokli pa 4štuk 100 vietā. Kad ASV veinā ciemā aizvēra lielu rūpnīcu, tad mājas kas maksāja 250štuk pārdeva pa 2, un man neticējās, ka kaut kas tāds būs arī šeit. Bet pirms diviem gadiem tēva brālēns no Izrēlas(tagad Anglijā) gribēja nopirk mājiņu, pēc dienas saķēris galvu no šoka - par cenām ... un nopirka māju Spānijā

Henriks Norvēģijā: teica...

Tiešām pa tik vien? Sviestmaize... Es ar gribu :P

Marleen Overmeire teica...

Sveiki visiem, esmu zaudējis naudu tik daudzām kompānijām, kuras ir uzdevušās par īstiem aizdevējiem, bet visas manas pūles ir bijušas veltas, esmu zaudējis vairāk nekā 35 000 eiro viltus aizdevējiem, kuri apgalvo, ka viņi nav. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar īsto aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņa aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, bez bailēm sazināties ar viņiem pa e-pastu: lapofunding960@gmail.com
Whatsapp +447883183014