piektdiena, 2009. gada 6. marts

Kārums ir miris, lai dzīvo "Kārums"

Baklažānu skābētājs,
Indriķis Acīgais.


Labas ziņas! Rīgas piensaimnieks no 1. marta pazeminājis cenas biezpiena sieriņiem "Kārums". Prieki lieli gan maziem, gan ne tik maziem sieriņa ēdājiem. Tai pat laikā uz ielām varam skatīt neierastu un drīzāk mulsinošu ainu - oranžas piena cisternas ar uzrakstu "Kārums" slaidi vago mūsu pilsētas un laukus. Vai tad tagad ir pieejams arī šķidrais Kārums?

Skaidrojums vienkāršs. Rīgas piensaimnieks ir nolēmis veikt "rebrandingu" un zem Kāruma vārda palaist tautās veselu līniju ar piena produktiem. Kopš 2. februāra jau apritē ir reklāmas kampaņa, kuras veidošanā ir piedalījušās kompānijas Innorek & Grey un mediju aģentūra Universal Trendmark. Lai arī starp profesionāļiem reklāmas un mārketinga jomā ir arī pozitīvas atsauksmes, tad 3AP pagājušajā nedēļā veiktā aptauja liecina par pretējo. Zinātniski precīzi izsakoties, lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka Rīgas piensaimnieks ir saspiedis galvu. Arī pati reklāma tiek vērtēta kā "Es labāk skatos Vācu romantisko filmu vakaru", īpaši pretīgi tiek vērtēti mākslīgie sīča smiekli.

Tagad zem vārda "Kārums" ir pieejami tādi produkti kā biezpiens ar krējumu, jogurts, svaigais siers. Reklāmas sauklis "Labākais, ko varam pagatavot no piena" rada aizdomas skatoties uz oranžo piena paku - tad jau sanāk, ka tas ir kaut kas, kas ir pagatavots no piena, nevis piens kā tāds. Tagad ir iznīcināta iespēja pateikt "aizej nopērc Kārumu", vai "Man uznāca kāre pēc Kāruma", jo vairs tas nav asociējams ar biezpiena sieriņu. Arī mužsenais pircēju draugs vārna kā logo ir zudis. Ir taču jāsaprot, ka "Kārums" kā nosaukums nav "Optima līnija", kas var ražot visu sākot no fasētām paipalu olām un beidzot ar abšaubāmas kvalitātes ziemas riepām. Tik pat labi "Kellogs pārslas" var sākt fasēt un zem šī paša vārda pārdot griķus un sodas pulveri ar saukli "Labākais, ko varam sabērt pakā".

Trobele.lv arī iesaka arī jaunu vārdu "pārapzīmolot" tā vietā lai izmantotu "rebrandingot". Ir taču vārds "zīmols", tad arī to knaši izmantosim. Lai Jums uz bērnišķigiem nedarbiem kārs nedēļas nogales garastāvoklis!

4 komentāri:

Modrais Modris teica...

1ij nah...

Šis man riktīgi patika. Lasīju rakstu un biju jau iedomājies vārdu pārzīmoļošana līdz nonācu līdz pēdējai rindkopai...

Tāpēc piedāvāju ko bezgala jaunu - brandings - zīmoļošana

Jezups Dropings teica...

zīmulēšana :)

nē, raksts labāks, nekā iecere :)
labs paraugs tam, ka pat sliktu ideju smuki iepakojot var pārdot - tas par rakstu

madarad teica...

noteikti tāds arī bija rīgas piensaimnieka nolūks - rosināt diskusiju. jebkura reklāma ir reklāma takš

Unknown teica...

Modrais Modris nozaga man komentāru!
..tā ir viena augsta pilotāža! (tas par to - vēl nedzimušo - komentāru zagšanu ;)
un raksts - ideāls! īpaši jau sadaļas par Kellogiem un Optima Line.. he he he